reklama

Test JBL Micro II

Dovozca značky JBL ma oslovil, či nemám záujem otestovať novinky od tejto značky. Neboli to autohifi komponenty, ale slúchadlá a malý aktívny reproduktor k mobilným telefónom a všetkému, čo prehráva hudbu cez slúchadlový výstup alebo zabudovaný reproduktor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako prvý prichádza na testovanie malý guľatý aktívny reproduktor s označením JBL Micro II. Musím sa priznať, že s počiatku som bol veľmi skeptický „také malé guľaté čudo vyrobené z plastu má byť reproduktor??“ Ale bral som do úvahy pripojiteľnosť k mobilným telefónom a Ipod-om, Ipad-om, MP3 prehrávačom. Niektoré z nich majú v sebe zabudovaný reproduktor, ak sa to tak dá nazvať.

S malou dušičkou som zobral reproduktor do ruky a pripojil som ho na môj Ipod touch, ktorý mi v aute slúži ako prenosný zdroj obľúbenej hudby. Všetky pesničky sú uložené vo formáte wav, aby bola čo najmenšia strata kvality hudby. Reproduktor sa k prehrávaču pripája pomocou cca 15cm kábla s 3,5mm jack-om priamo do slúchadlového výstupu. V ponuke je aj reproduktor na bezdrôtové pripojenie pomocou BT (bluetooth), ale za viac peňazí. Na boku sa nachádza tlačidlo vypnutia/zapnutia, indikáciu zapnutia signalizuje modrá LED dióda. Podľa jej intenzity by sa malo dať rozlíšiť, v akom stave je baterka. Tato indikácia je dosť nepriehľadná, lebo človek si musí pamätať, aký je jas pri nabitej/vybitej batérii v rôznych svetelných podmienkach. Skôr by som uvítal, keby sa svetlo zmenilo z modrej farby na červenú, ak by bola zásoba energie v batérii len 10%. Vedľa vypínača sa nachádza klasický otočný regulátor hlasitosti, s ktorým si vieme regulovať úroveň zvuku. Na bočnici je ešte umiestnený konektor mini USB, cez ktorý sa nabíja zabudovaná Li-ion batéria (cca 2hod) a 3,5mm jack konektor (samica) na pripojenie ďalšieho reproduktora. No ale poďme k posluchovému testu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hudba bola na môj údiv počúvateľná, pekne prekreslené stredové aj výškové pásmo, gitary mali svoj „drive“, i keď spodné pásmo tomu chýbalo. Musel som si uvedomiť, že oproti zabudovanému reproduktoru v Ipad-e je to 1000 násobný nárast dynamiky, detailov a počúvateľnosti. Hlasy interpretov sú príjemne, nedráždia uši, ani sykavky nepôsobili odpudzujúco. Basová gitara tam bola.... no chýbal jej objem, ale od tak malého reproduktora som ani nemohol čakať viac. Hovorené slovo je jasne zrozumiteľné. Pri maximálnej hlasitosti v tichých pasážach medzi pesničkami sa prejavuje šum zosilňovača na prázdno, i keď jeho úroveň nie je extrémne vysoká. Tomu sa dá zamedziť vhodnou kombináciou hlasitosti na prehrávači a reproduktore. Detailnosť jednotlivých nástrojov je veľmi dobrá, a nevzniká zlievanie tónov. Áno, je možné dosiahnuť skreslenie až niekoľko percent, ak dáme prehrávač a reproduktor na maximum. Stačí počúvať uchom a reproduktor sám povie kedy ide do svojich limitov. Dnešnej mládeži to však nevadí, ako som sa stretol na ulici, kde reproduktor v telefóne už „plakal“ pesničku a nebolo možné identifikovať interpreta, ale oni presne vedeli čo spieva a keby sa dalo tomu pridať, určíte by to „osolili“ ešte viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo by som k tomuto reproduktoru dodal?? Jednoduché zariadenie na reprodukovanie hudby alebo hovoreného slova, niekde v partii, na výlete, chate, proste všade tam, kde sa chcete zabávať. Výdrž 5 hodín je možno poddimenzovaná, no mne vydržal cca 8 hodín, ale to bude asi tým, že som starší a stačí mi nižšia hlasitosť...)) Po vybití stačí napojiť na USB nabíjačku z telefónu alebo do notebooku cez pribalený káblik. Po cca 2 hodinách červená signalizačná dióda zhasne. Vtedy môžete zariadenie odpojiť a zase sa zabávať. Pre ľudí čo musia farebne ladiť, sú v ponuke tri farebné vyhotovenia.

Dodám údaje napísané v manuáli:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Reproduktor ma priemer 40mm

Maximálny výkon vstavaného zosilňovača 2,7W

Frekvenčný rozsah 150Hz-20kHz

Odstup signál šum >80dB

Batéria Li-Ion

Čas prehrávania pri výkone 0,2W > ako 5 hodín

Čas nabíjania 2 hodiny

Rozmery 83x39mm

Robert Siegel

Robert Siegel

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Siggi - audiophil.Som fanatik do autohifi, inštalatér a servisák v jednej osobe. Zoznam autorových rubrík:  VšeobecnéAuto HifiHome HifiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu